Pages

Monday 21 February 2011

Diriku mengetahuinya...dan aku sentiasa menantinya....

sememangnya diriku mengetahui keadaan sebenarnya....walaupun aku kerap ditemani air mata bila teringat semua itu...namun aku masih tabah untuk melalui hari demi hari...ini semua kerana Tuhan sentiasa mengurniakan diriku kesabaran utk menempuhi kehidupan ku walau apa yang berlaku...terlalu hebat kuasa cinta di dunia ini...mampu mebutakan hati seseorang..mampu menutup penglihatan seseorg tanpa di sedari..betapa hebatnya kuasa cinta....diriku sendiri melalui perjalanan cinta ini dengan seorang insan yg diriku sayangi....sememgnya cinta tk boleh dipaksa...tapi sedangkan cinta boleh di pupuk...sebab semua nya adlah ketentuan Tuhan...Tuhan yang menciptakan semua perasaan ini..Diriku mengetahui bahawa aku amat menyayangi sayangku..namun aku jg mengetahui bahawa dia tidak sepenuhnya menyayangiku..aku tahu semua yang dia lakukan untuk menjaga hatiku...walaupun dalam hatinya sebenrnya terasa terpaksa...mungkin hatinya masih ada org lain...dan sememgnya ada...namun aku menganggap itu adalah mainan hati bagi org yang baru kecewa..krna aku jga melalui semua itu...bukn semudah yang disngka...namun andai kita menerima hakikat apa yang telah berlaku masa lalu..sememgnya kita mesti percaya Tuhan akan mengurniakan yang lebih indah utk kita..diriku mengakui aku amat sukar utk mlepaskan kekasihku ketika ini kerana aku terlalu menyayanginya...aku menyayanginya setulus hatiku....diriku ingin sentiasa memberinya peluang..memberinya ruang utk membuka hatinya utk ku...walau seberapa lama dia memintanya....walaupun bermacam2 dugaan yang berlaku sepanjang perhubungan antara aku dan dia...aku menganggap semua itu mampu mematangkan fikiran msing2...dan aku harus berserah pada-Nya dengan setiap apa yang berlaku...namun kini dengan izin Tuhan..hubungan ini masih berkekalan...semoga ianya berterusan...walaupun terdapat kata2 yang kurg menyenangkan dilemparkan kepadaku darinya bla berlaku slh fham..namun sedikit pun hatiku tak pernah terlintas untuk membencinya ats perbuatannya...kerana diriku tak de sebab utk membencinya...dan dirku takkan pernah membencinya...itu lebih baik aku memaafkan dia  ats setiap perbuatannya...memaafkan itu lebih menyengkan hati...diriku lebih sng memaafkannya...walaupun semua itu kdg2 mengguris hati namun sifat memaafkan itu mampu memdam semua amarah yg ada dlm hti ini...aku menerima dirinya seadanya...sebagaimana yang aku knal...kerana manusia tiada yang sempurna...aku tahu diriku mempunyai bnyk kekurangan yang tidak mampu memenuhi keinginan hatinya....namun salah kh aku menyintainya....sememngnya aku tk mampu nak mengharapkan balsan cinta darinya sebgaimna aku mnyintainya kerana itu adalah perasaannya...namun apa yang perlu..aku harus bersabar menantinya...aku terus berdoa pada Tuhan agar hatinya lebih tabah menerima apa yang telah berlaku pda msa lalu...dan semoga hatinya terbuka untukku walau hanya secebis walau bertahun lamanya...namun andai sekiranya tiba satu msa dia bukn milikki...seharusnya aku harus pasrah menrima semua itu...walaupun dia tidak menyayangiku sebagaimana aku menyayanginya....namun aku sentiasa menyayanginya sehingga  perasaan cintaku tertutp kmbli...tiada apa yg dapat menggugat rasa sygku kepdnya kecuali ajal maut dan ketentuan Tuhan...semoga dirinya tidak ada rasa menyesal mengenaliku sepanjang perhubungan ini...kerana kehadiran ku tidak di duga...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

No comments:

Post a Comment

Sile tinggalkan jejak ok...hehe ^_^

Owner By DearyAinn