Pages

Sunday, 19 December 2010

aku sedar sapa diriku

aku sedar sapa diriku...aku sedar kekurangan yang ada pada diriku...tiada yang istimewa pada diriku pda pandangan mu....dan aku hanyalah tempat kau..menghilangkan kesunyian mu..aku sedar hanya diriku hanya diperlukan di kala kau kesunyiaan....namun walaupun aku mengetahui semua itu....aku meredhainya...aku menerima seadanya apa yang berlaku... tiada insan yang lari dari merasa kepahitan...kerana kepahitan itu hadiahnya ialah kemanisan...dan aku menunggu kemanisan itu...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Saturday, 18 December 2010

apkah perasaan nya...

"Eh,aubah, ayg cpt2 tah cr plakian"

aku sndri tk dpt bygkan perasaan ku bila ayat di ats yg aku dpt blsan msg syg ku....namun aku sembunyikan semua tu...sdgkan dlm masa yg sma kmi berdua memohon berkekalan..bagaimana ayat itu yang lahir dri kata-katanya....perasaan syg ku kpdnya timbul semulajdi...bagaimana aku boleh nk memusnahkan perasaan aku sendri...itu lebih sakit dari putus cinta...aku tau kehadiran ku bnyk membawa kekusutan terhadapmu sedangkan dalam msa yg sma aku juga boleh menghilgkn kesunyian mu....kehadiran ku juga tanpa di undang...bagaimana perhubungan ini boleh wujud tanpa kasih sayang yg ada dalam hati msing2...buknkah ksih syg itu yg mewujudkan rasa ini..buknkah ksh syg itu yang mewujudkan perhubungan ini...aku sendiri tidak mengetahui kenapa aku menyayangi nya knpa aku mencintainya...knp perlu ada sebb utk menyayangi seseorg..knpa perlu ada sebb utk mencintai seseorg...adakah kerana wajahnya cntik kita menyayangi seseorang...adakah kerna dia baik kita menyayangi die...adkah krna die happy go lucky kite penyayangi nya..adakah kite msih mencintai org itu andai kta kecntikan nya menjadi hodoh..adkh kite masih mncintai seseorg itu apabila dia menjadi jahat..adkh kite msih mencintai seseorg itu apbla die menjdi pnas baran.. bagi ku tk sebb utk kita mencintai dan menyayangi seseorg...walau dia berubah mcmna skali pun..aku tetap menyayangi dan mencintainya...
Aku tahu...hanya aku yang mengharapkan perhubungan ini..hanya aku yang lebih menyayangi dan mencintaimu....tapi tidak salah aku melalui semua ini...itu adalah atas kehendakku...kenapa harus aku berundur diri dari semua ini...sedangkan aku sendiri yang memasuki ruang itu...aku tak kan menoleh ke belakang lagi....takde sebab aku nk menoleh ke belakang lagi....aku hanya akan terus berjalan ke hadapan menempuhi rintangan yang akan muncul yang akan aku lalui...walaupun dirimu tidak yakin mampu menyayangi ku...cma yg aku tahu...aku sentiasa menyayangi mu...mencintai mu...biarlah semua ini ditentukan oleh Tuhan...aku hanya beusaha dan berdoa untuk mengecapi hasrat kite berdua...dari Tuhan juga datangnya semua perasaan ini...aku hanya mampu kembali kpdNya dan memohon pertolonganNya....kerana Tuhan lagi mengetahui isi hatiku sebenar kerana Dia yang menciptakan perasaan syg, cinta, sakit hti, cemburu, kecik hati, dalam hatiku.....

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Tuesday, 14 December 2010

aku terpaksa....

aku terpaksa berada dlm kepura2an....aku terpaksa walau ini bukn kehendakku....tpi aku terpaksa...aku terpaksa menyembunyikan kesedihan yang ku alami demi membuatnya gembira...biar aku memendam semua kesedihan..asalkan aku melihatnya dalam kegembiraan....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

malam nie tk buat ape2

sunyi malam nie..tk de org sudi nk menemani..layan je lah lagu2 yang menghiburkan hati...at least pun leh jga hiburkan hati nie ckit...yg tgah di belenggu macam2...klu boleh rfresh hati ini...mmg aku refresh...nak tgok movie lgi lah tk de rncngan best2...ini lah kehidupan tak semuanya indah....pandai2 lah melayan diri..
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Menanti Hikmah

Hembusan bayu memecah sunyi penjuru
Alam Maya yang dicipta oleh pencipta
Siang dan malam silih berganti
Entahkan berhenti..

Di bumi ini ketenangan yang dicari
Tapi apakah akan ditemui
Hanyalah berserah pada-Nya
Kerna dia Maha Segalanya

Tanpa disangka dugaan tiba
Turut kata pasti akan binasa
Hebatnya badai melanda
Menggoncang jiwa...

Oh..Kita berdoa agar ditemukan cinta ini
Dengan yang lebih memahami
hati ini...Kasih ku

Antara dua hampiri menagih jiwa
Ketentuan tidak mengenal siapa
Redha dengan apa takdir-Nya
Pasti ada tersirat hikmahnya





Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

HAti ini

banyak lagi yang terpendam dalam hati ini.....aku tak tahu bile mse semuanye akan terlerai....semuanye akan terpadam....hari demi hari ianya sentiasa bertambah...aku merasa skitnye semua ini...kdg2 smpi stu tahap aku tak dpt menahan kesakitannya....bila lah semuanya akan terungkai...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

diriku

adakah aku hanya sekadar tempat menghilangkan kebosanan...
adakah aku hnya sekadar tempat menghilangkan kesunyiaan...
adakah aku hanya sekdar tempat mlepaskan keluhan
ternyata aku hanya peneman.....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Sunday, 12 December 2010

sadih jua ku eh....

lmah semangat ku membca...berdusta tah tu mun nda cemburu lngsung bah mun membca macmtu atu bah....jgn jua lbih2 deh...arggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....sasak jiwa eh....sasakkk.sasakkkk....sasakkkkk
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Saturday, 11 December 2010

Sasaknya

sasak ku banar...sudh2 ko kn gngu hidup ku lgi...nda puas lgi kh ko nykitkan hati ku dulu...nda puas kh ko menipu aku dulu....nda pyah lh ko muncul lgi dlm hidup ku...sebb aku nda suka...sasak...Ya Allah...jauhkan diriku dari org2 seperti ini...diriku amat takut kebahagiaan ku di hancurkan oleh nya..
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Friday, 10 December 2010

Kerana Dia

Biarlah sayang ku hanya kerana Allah ,

Biarlah kasih ku hanya kerana Allah ,

Biarlah cinta ku Hanya kerana Allah ,

Sesungguhnya sayang , kasih dan cinta ku hanya kerana Allah .

Hanya kerana Dia yang berhak menimbulkan rasa sayang , kasih dan cinta selama ini .

Terima kasih Ya Allah , Kau utuskan dirinya untuk ku :)

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Wednesday, 8 December 2010

Arrrghhhhhhhhhhhhhhhhhhh

sedih nye mlm nie......bukn stkat nak nangis tpi memg nangis pun...tk than lgi dah....rsa tersisih..rse jauh hati....sebelum nie tk mcmni pun....huahuahuahuahuahua... :( :(
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Mood Tentang Cinta...

kekecewaan mengajar aku erti kedewasaan....memberi aku pengajaran...membuka mata ku memandang kehadapan...membuka mindaku utk berfikir apa itu sebenar kekecewaan...kekecewaan lah yang mengajar aku erti cinta sebenar...tanpa kekecewaan aku tidak akan merasa pahit yang terpendam dalam percintaan...dan Aku bersyukur pada mu Tuhan krn memberi aku peluang untuk merasai perasaan yang kau ciptakan untuk hamba-Mu...biar bahagia..biar kecewa...aku mensyukurinya....aku kini telah memahami liku-liku dalam percintaan...dengan bantuan Tuhan Yang Esa...Aku mampu menempuhnya dengan penuh tabah dan cekal di iringi semanis senyumku yang mampu mengaburi kesedihanku....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

kecik hati ja rasa

kecik hati ja rsa mlam nie...tdi kan minta dangani..tpi rupanya siuk2 bechat di fb...nda pulg  mlarang kan chat di fb tu..walaupun inda beranti...tpi ingt jua deh urg yang menunggu nie...gtau tah pulg sja..nda jua kan mrah...ani len pulg rsanya...langu kali sudah men msg anie..nda patah jua kan...sbar nganya bnyk2 hal mcmani anie...biasa jua blaku...layan je lah feel nie...sebb syg ndalah smpi hti kan mrh2...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

sedih+sabar

mlm nie my syg mcm nda mau msg ja....lgipun iya moody jak mlm nie..msg pun ya jrg reply mlm nie....jdi nda maulah gngu iya..tkut krg betambah tia ssk my syg krg mun di pajal...bgi ja lah ia msa..mun di ikutkan hti..sentiasa kn mau msg tpi mlm nie nda jua ulah..mesti jua memhmi ia...aku pun nda jua boleh wat apa mcmna kn mhilgkn moody nya tu...apa2 pun aku hrus bersabar ja dgn apa yg berlaku...aku mesti lalui dgn sabar apa2 pun..moga my syg happy2 jak nnti...aku pun tumpang haapy mun nya happy..mun nya sedih aku pun jdi tumpang sedih jua sebab aku sayang ia...Ya Allah...berilah ketabahan dan kesabaran dlm hati kmi berdua untuk menempuh kehidupan ini...berilah kecekalan hati dlm setiap hati kmi berdua Ya Allah...Amin...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Tuesday, 7 December 2010

hujan..+ thinking

time nie hujan tempat ku nie...andang jua malar hujn..hujn2 nie siuk pulg relax2 drumah....tdo lgi th nymn...tpi yg penting aku slalu bfkir..apa2 tah sja ku fkirkan utk kehidupan anie...umur pun mkin mningkat nda trasa dah...fkir anitah mbuatkan  trasa renddah diri..trasa diri ani nda lyak lah dgn org anie..trasa diri ani nda layak lh kn mbuat atu ani...smua trasa nda layak..ntah apakah yg layak...kurg kyakinan bnarnya...tpi kdg2 da jua bnarnya...nda jua diri tau bah..pa buleh buat dh diri ani befikiran mcmatu...nganya menyiksa diri pulg mcmni eh bnarnya...luan th tersiksanya...pa inda semua cpat mengalah..antah...tunggu tah smpi mna mcmni anie...mun di ikut kan hati nda pulg than eh..tpi ntah...hati bah nya urg....pyahkan di kawal...skit eh bnar...tpi bek jua ada sabar...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Sunday, 5 December 2010

malam ini....

malm nie aku rse suram jak....kurg dh gelak ktwa...mungkin ada yg mengganggu fikirannya...dan aku mengetahui keadaan dirinya...bukn aku tk nk mengambil bert cma aku tk nk memksa dirinya...biarlh dirinya sendri berkata jika dia ingin berkongsi cerita...mungkin kehadiran ku boleh menambah ketegangan yg dialaminya...memburukkan keadaan lgi...kiranya aku diperlukan..aku sentiasa meluangkn msa untuk itu..mungkin kh dia sudh bertemu org yg lgi dia perlukan...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Mengimbas kenangan lalu...

dulu aku pernah menyayangi insan yg dah dimiliki...namun dirinya jga turut menyayangi ku..wpun dia dah ade yang punye....walaupun aku menyayangi dia..aku tak pernah meminta utk dia meningglkan kekshnya...malah aku lah yang memberikan kata-kata untuk dia terus bersma dgn kekshnya...walaupun perbuatan ini membuatkan aku sengsara, kecewa namun dlm msa yg sma aku jg gembira krn aku selalu mempunyai masa dengan dgn dia berkongsi mslah..pendapat..wpun stu masa aku mengetahui dia memilih aku dan meninggalkan kekshnya..aku jg tak mengharap aku boleh memilikinya lgi...krn aku tahu satu msa nanti tak mustahil dia kembali dgn kekshnya...aku tak menghiraukan wpun dia berhubung dgn bkas kekshnya...krn dia berhak utk berhubung dgn sesiapa....namun perasaan di hati tuhan je yang tahu...aku merelakan andai dia ingin kembli bersma kekshnya...aku bukn jenis yang memaksa malah aku memberi peluang sdgkan aku tak memberi peluang untuk diriku..aku lgi rela di kecewakan..drpd aku mengecewakan org aku syg...jangkaan ku benar2 berlaku...dia kembli dgn kekshnya.....wpun dia dlm keadaan terpksa..tpi kita hrus menrimanya atas sebb tertntu...sehingga kini..aku rela berundur diri untuk kebahagiaan org yg aku sayang....setiap keperitan yang pernah aku lalui masih berbekas di dalam hatiku...sehingga ke hari ini....terlalu bnyk kesedihan yg masih terpendam dlm hati ini...dan hanya Aku dan Maha Pencipta yang mengetahuinya....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Friday, 3 December 2010

knape ek?

knpa tb2 aku rse sedih ek mlam nie....mcm ad je yg membuatkan hati aku trasa terusik...trasa sendiri jak....rase nk nangis pun ade...knpa aku slalu mcmnie...adkh disbbkan semua yg ku pendam sebelum ini...ermmmhhhh....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

saya suka senyum :)

knpa saya suka senyum???? sya suka senyum sebb sy tk nk org tahu bila saya dalam kesedihan...sya suka senyum supaya org disekeliling sya jga senyum...hehehe walaupun jauh disudut hati saya kdg2 amat terluka..namun sya tetap senyum....hihihihi...biarlah senyum itu menutup semua kesedihan kita....sy jg senyum mlihat kebahagiaan org yang sya syg...wpun sedih tpi kita lgi rela diri kta bersedih..biarlah org kita syg bergelak ketawa...drpd dorg bersedih...jadi bila sedih tabahkan hati...bukalh minda dan ukirkan senyuman..:)
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Wednesday, 17 November 2010

Izinkan Abang Nikah Satu Lagi...


“Sayang, Abang minta izin untuk nikah sorang lagi,” Aliyah yang sedang melipat kain, terdiam seketika. Mungkin terkedu. Adakah pendengarannya kian kabur lantaran usianya yang kian beranjak. Adakah dialog tadi hanya dilafazkan di dalam TV, sementelah TV juga dipasang. Tapi, ahh bukanlah. TV sedang menayangkan iklan Sunsilk, mustahil sudah ada siri baru iklan Sunsilk?
Dia menghela nafas panjang.
Dia memandang sekali imbas wajah Asraf Mukmin, kemudian tersenyum. Meletakkan kain yang telah siap dilipat di tepi, bangun lantas menuju ke dapur. Langkahnya diatur tenang. Segelas air sejuk diteguk perlahan. Kemudian dia ke bilik Balqis, Sumayyah, Fatimah. Rutin hariannya, mencium puteri-puterinya sebelum dia masuk tidur. Dahulu, semasa puterinya kecil lagi, rutin itu dilakukan dengan suaminya. Kini, anak-anak kian beranjak remaja. Kemudian, dia menjenguk bilik putera bujangnya yang berdua, si kembar, Solehin dan Farihin. Pengabisannya dia kembali kepada suaminya.
Asraf Mukmin hanya diam, membatu diri. Dia amat mengenali isterinya. Jodoh yang diatur keluarga hampir 16 tahun yang lepas menghadiahkan dia sebuah keluarga yang bahagia, Aliyah adalah ikon isteri solehah. Namun, kehadiran Qistina, gadis genit yang menjawat jawatan pembantu tadbir kesetiausahaan di jabatannya benar-benar membuatkan dia lemah.
“Kau mampu Asraf, dengan gaji kau, aku rasa kau mampu untuk beri makan 2 keluarga,”sokongan Hanif, teman sepejabat menguatkan lagi hujah apabila dia berdepan dengan Aliyah.
“Abang Asraf, Qis tak kisah. Qis sanggup bermadu jika itu yang ditakdirkan. Bimbinglah Qis, Qis perlukan seseorang yang mampu memimpin Qis,” masih terngiang-ngiang bicara lunak Qis.
Akhir-akhir ini, panas rasanya punggung dia di rumah. Pagi-pagi, selesai solat subuh, cepat-cepat dia bersiap untuk ke pejabat. Tidak seperti kelaziman, dia akan bersarapan berjemaah bersama isteri dan anak- anak. Aduhai, penangan Qis gadis kelahiran Bumi Kenyalang benar-benar menjerat hatinya.
“Abang , Aliyah setuju dengan permintaan Abang. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu,”Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya. Dia tahu, Aliyah bukan seorang yang panas baran. Aliyah terlalu sempurna, baik tetapi ahh! hatinya kini sedang mengilai wanita yang jauh lebih muda.
“Bawa dia ke sini, tinggalkan dia bersama Aliyah selama 1 hari saja, boleh?” pelik benar permintaan isterinya. Hendak dipengapakan apakah buah hatinya itu? Namun, tanpa sedar dia menganguk, tanda setuju. Sebab, dia yakin isterinya tidak akan melakukan perkara yang bukan-bukan. Dan hakikatnya dia seharusnya bersyukur. Terlalu bersyukur. Kalaulah isterinya itu wanita lain, alamatnya perang dunia meletus lah jawabnya. Melayanglah periuk belanga. Ehhh, itu zaman dulu-dulu. Zaman sekarang ni, isteri-isteri lebih bijak.
Teringat dia kisah seorang tentera yang disimbah dengan asid, gara-gara menyuarakan keinginan untuk menambah cawangan lagi satu. Kecacatan seumur hidup diterima sebagai hadiah sebuah perkahwinan yang tidak sempat dilangsungkan. Dan dia, hanya senyuman daripada Aliyah.
“Apa, nak suruh Qis jumpa dengan isteri Abang,” terjegil bulat mata Qis yang berwarna hijau.
“Kak Aliyah yang minta,” masih lembut dia memujuk Qis.
“Biar betul, apa dia nak buat dengan Qis? Takutlah Qis, silap haribulan dia bunuh Qis!” terkejut Asraf Mukmin.
“Percayalah Qis, Aliyah bukan macam tu orangnya. Abang dah lama hidup dengannya. Abang faham.”
Qistina mengalih pandangannya.
Mahu apakah bakal madunya berjumpa dengannya? Dia sering disogokkan dengan pelbagai cerita isteri pertama membuli isteri kedua. Heh, ini Qistina lah. Jangan haraplah jika nak membuli aku. Desis hati kecil Qistina. Hari ini genap seminggu Qistina bercuti seminggu. Seminggu jugalah dia merindu. Puas dicuba untuk menghubungi Qistina, namun tidak berjaya. Rakan serumah menyatakan mereka sendiri tidak mengetahui ke mana Qistina pergi. Genap seminggu juga peristiwa dia menghantar Qistina untuk ditemuduga oleh Aliyah. Sedangkan dia diminta oleh Aliyah bermunajat di Masjid Putra. Di masjid itu, hatinya benar-benar terusik. Sekian lamanya dia tidak menyibukkan dirinya dengan aktiviti keagamaan di masjid Putra.
Dulu, sebelum dia mengenali Qistina, saban malam dia akan bersama dengan Aliyah serta anak-anaknya, berjemaah dengan kariah masjid. Kemudian menghadiri majlis kuliah agama. Membaca Al-Quran secara bertaranum itu adalah kesukaannya. Namun, lenggok Qistina melalaikannya. Haruman Qistina memudarkan bacaan taranumnya. Hatinya benar-benar sunyi. Sunyi dengan tasbih, tasmid yang sering dilagukan. Seharian di Masjid Putra, dia cuba mencari dirinya, Asraf Mukmin yang dulu. Asraf Mukmin anak Imam Kampung Seputih. Asraf Mukmin yang asyik dengan berzanji. Menitis air matanya. Hatinya masih tertanya-tanya, apakah yang telah terjadi pada hari itu. Aliyah menunaikan tanggungjawabnya seperti biasa. Tiada kurangnya layanan Aliyah. Mulutnya seolah-olah terkunci untuk bertanya hal calon madu Aliyah.
Tit tit… sms menjengah masuk ke kantung inbox hensetnya.
“Qis minta maaf. Qis bukan pilihan terbaik utk Abang jadikan isteri. Qis tidak sehebat kak Aliyah. Qis perlu jadikan diri Qis sehebatnya untuk bersama Abang.”
Dibawah hensetnya, ada sekeping sampul besar.
Kepada: Asraf Mukmin, Suami yang tersayang…
Asraf Mukmin diburu kehairanan. Sampul berwarna coklat yang hampir saiz dengan A4 itu dibuka perlahan.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.
Salam sejahtera buat suami yang tercinta, moga redhaNya sentiasa mengiringi jejak langkahmu. Abang yang dikasihi, genap seminggu sesi temuduga yang Aliyah jalankan pada Qistina. Terima kasih kerana Abang membawakan Aliyah seorang calon madu yang begitu cantik. Di sini Aliyah kemukakan penilaian Aliyah.
1. Dengan ukuran badan ala-ala model, dia memang mengalahkan Aliyah yang sudah tidak nampak bentuk badan. Baju- bajunya memang mengikut peredaran zaman. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tak sanggup Abang diheret ke neraka kerana menanggung dosa. Sedangkan dosa Abang sendiri pun, masih belum termampu untuk dijawab di akhirat sana , apatah lagi Abang nak menggalas dosa org lain. Aliyah sayangkan Abang…
2. Aliyah ada mengajak dia memasak. Memang pandai dia masak, apatah lagi western food. Tapi, Aliyah sayangkan Abang. Aliyah tahu selera Abang hanya pada lauk pauk kampung. Tapi tak tahulah pula Aliyah kalau-kalau selera Abang sudah berubah. Tapi, Aliyah masih ingat lagi, masa kita sekeluarga singgah di sebuah restoran western food, Abang muntahkan semua makanan western food tu. Lagi satu, anak-anak kita semuanya ikut selera ayah mereka. Kesian nanti, tak makan la pula anak-anak kita. Aliyah sayangkan Abang…
3. Aliyah ada mengajak dia solat berjemaah. Kelam kabut dibuatnya. Aliyah minta dia jadi Imam. Yelah, nanti dia akan menjadi ibu pada zuriat Abang yang lahir, jadinya Aliyah harapkan dia mampu untuk mengajar anak-anak Abang untuk menjadi imam dan imamah yang beriman. Tapi, kalau dia sendiri pun kelam kabut memakai telekung…hmmm.. Aliyah sayangkan Abang…
Abang yang disayangi, cukuplah rasanya penilaian Aliyah. Kalau diungkap satu persatu, Aliyah tak terdaya. Abg lebih memahaminya. Ini penilaian selama 1 hari, Abang mungkin dapat membuat penilaian yang jauh lebih baik memandangkan Abang mengenalinya lebih dari Aliyah mengenalinya.
Abang yang dicintai, di dalam sampul ini ada borang keizinan berpoligami. Telah siap Aliyah tandatangan. Juga sekeping tiket penerbangan MAS ke Sarawak. Jika munajat Abang di Masjid Putra mengiayakan tindakan Abang ini, ambillah borang ini, isi dan pergilah kepada Qistina. Oh ya, sebelum terlupa, Qistina telah berada di Sawarak. Menunggu Abang… Aliyah sayangkan Abg…
Tetapi jika Abg merasakan Qistina masih belum cukup hebat untuk dijadikan isteri Abang, pergilah cari wanita yang setanding dengan Aliyah… Aliyah sayangkan Abang…
Tetapi, jika Abg merasakan Aliyah adalah isteri yang hebat untuk Abangg.. tolonglah bukakan pintu bilik ni. Aliyah bawakan sarapan kegemaran Abang, roti canai…air tangan Aliyah.
Salam sayang,
Aliyah Najihah binti Mohd Hazery.
 Tangannya pantas membuka pintu biliknya. Di situ berdiri Aliyah Najihah bersama-sama hidangan sarapan pagi kegemarannya. Dia tersenyum! .Benar, tiada isteri sehebat Aliyah isterinya!


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Rahsia Cinta Lelaki...

Saya percaya tentu terdapat segelintir kaum perempuan yg sudah serik utk menjalinkn hubungan serius dgn kaum lelaki setelah beberapa kali dikecewakn..
Adakah anda ingin memegang title ‘single n available’ hingga ble2? Dan apakah yg harus anda lakukan utk membuat pilihan yg tepat dlm memilih teman hidup dr kaum Adam? Tips2 berikut diharap dapat membantu anda serba sedikit dlm memilih lelaki yg benar2 ikhlas dan menyayangi diri anda. :)

Apabila seorang lelaki benar2 jatuh cinta dan setia akan pada kekasihnya dgn ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dgn jelas. Hati lelaki yg dianggap keras selama ini, tiba2 secara semulajadi akan menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dgn relanya. Bahkan lelaki yg mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja utk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yg dilakukan lelaki utk anda.. [-x

Berikut adalah tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas:

  1. Si dia bersungguh2 melakukan sesuatu utk kekasihnya dgn rela dan bukan kerana terpaksa.
  2. Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.
  3. Si dia byk menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.
  4. Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2. (maksud: mengambil berat stiap apa yg dilakukn oleh kekasihnya)
  5. Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
  6. Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.
  7. Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
  8. Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  9. Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
  10. Si dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
  11. Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.
  12. Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
  13. Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
  14. Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
  15. Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.
  16. Si dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
  17. Si dia cuba meluangkan lebih byk masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.
  18. Si dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
  19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  20. Apabila timbul org ketiga,si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  21. Si dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
  22. Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.
  23. Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi anda?)

HARGAILAH MEREKA dan terimalah mereka seadanya… Berilah diri anda peluang utk kembali mencintai seorang yg bergelar lelaki.. :)


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Index cemburu boyz by Horoscop...

Setiap insan yang dilahirkan pasti mempunyai perasaan cemburu. Tidak kira semasa zaman kanak-kanak, remaja mahupun di kala usia mencecah batas dewasa, perasaan cemburu tetap wujud dalam sanubari manusia. Bagi pasangan yang bercinta, cemburu sentiasa mewarnai hubungan kasih yang disemai bersama.


Cemburu sering dikaitkan dengan kaum Hawa. Percaya atau tidak, lelaki juga mempunyai perasaan cemburu yang terselindung di sebalik egonya. Malah tanpa disedari lelaki zaman ini juga ada kalanya menyimpan perasaan cemburu yang mengatasi kaum perempuan.


Jom kita lihat indeks cemburu kaum lelaki menurut bintang kelahiran…


Aquarius
Lelaki Aquarius biasanya akan menggunakan ayat-ayat yang memerli untuk menunjukkan cemburunya. Jangan ingat dia sedang bergurau. Apabila topik perbualannya hanya tertumpu pada seseorang saja, maka ternyatalah bahawa dia sedang cemburu.
Indeks: xxx


Pisces
Lelaki yang paling mulia dan baik hati, lagi kuat cemburunya. Tak lain dan tak bukan adalah lelaki Pisces. Indeks cemburunya amat memeranjatkan. Kalau kekasihnya menderhaka kepadanya, dia akan menjadi seperti wanita meraung-raung. Air matanya juga akan tenggelamkan anda.
Indeks: xxxxx


Aries
Lelaki Aries mempunyai sifat diktator secara semulajadi. Selain seorang yang memerintah, dia juga suka mengawal orang lain. Tidak kira dalam apa jua perkara, dia juga berharap menggunakan tenaga dan kuasanya untuk menyelesaikannya. Apabila berhadapan dengan musuh kekasih, dia akan segera mengambil tindakan untuk menyebabkan pihak lawan undur dari mengurat kekasihnnya.
Indeks: xx


Taurus
Lelaki Taurus adalah lelaki yang peramah dan sangat jujur. Tapi jangan ingat dia tidak tahu cemburu. Dia tidak dapat terima kekasihnya menderhaka kepadanya. sekiranya dia dapat tahu anda keluar makan malam dengan lelaki lain, buatlah persediaan untuk memberi penjelasan kepadanya.
Indeks: xxxx


Gemini
Lelaki Gemini hanya menganggap cemburu itu sebagai satu permainan saja. Dia ialah seorang yang suka bermain-main. Oleh itu, dia paling benci akan cinta secara paksa. Malah dia tidak akan mungkin melepaskan peluang untuk berkenalan dengan wanita lain walaupun sudah memiliki kekasih. Jadi, indeks cemburu lelaki Gemini adalah kurang berbanding dengan lelaki Zodiak lain.
Indeks: xxxx


Cancer
Secara kebetulan lelaki cancer terbalik dengan lelaki Gemini. Dia tidak akan berjauhan dengan kekasih malah selalu berhimpit dengan kekasih. Ini adalah kerana dia mempunyai perasaan kekosongan dan juga perasaan tidak selamat. ( jangan ingat hanya perempuan saja yang mempunyai perasaan tidak selamat.) Bayangkan kalau kekasihnya meninggalkanya, cemburu pasti akan menghuru-harakan dunia ini.
Indeks: xxxxx


Leo
Lelaki Leo sangat ego dan juga sangat tabah. Dia tidak akan cemburu kerana perkara yang remeh temeh. Dia tidak akan menyebabkan air muka dirinya jatuh kerana cemburu. Walaupun kekasihnya telah melakukan perkara yang membuatkannya marah, namun dia tetap akan mengekalkan perasaan yang tenang untuk berbincang dengan kekasihnya.
Indeks: xx


Virgo
Cemburu lelaki Virgo amat memeranjatkan. Lelaki Virgo tidak mempunyai hati yang lapang dan juga pemikiran yang luas. Cemburu telah menjadi perkara biasa dalam kehidupan pasangan ini. Walaupun dia amat mencintai kekasihnya, namun tetap bergaduh besar dengan kekasih kerana cemburu.
Indeks: xxxx


Libra
Lelaki Libra mementingkan imejnya yang bertatatertib. Disebabkan cemburu akan menjejaskan imejnya, maka dia rela mengekalkan penampilan yang baik. Sebenarnya dia tidak ingin menimbulkan perselisihan dengan kekasih akibat cemburu yang akan menjejaskan hubungan mereka.
Indeks: x


Scorpio
Semakin mendalam cinta terhadap kekasih semakin kuat cemburu. Inilah yang boleh menggambarkan lelaki scorpio. Dia menghormati dan cinta sepenuhnya terhadap kekasih. Tetapi cemburunya juga tidak kurang. Sekiranya kekasihnya menunjukkan sebarang kemusykilan, maka dia akan menunjukkan cemburunya.
Indeks: xxxx


Sagitarius
Lelaki Sagitarius juga boleh cemburu. Namun cemburunya datang dengan cepat, pergi juga cepat. Dia selalunya cemburu sebelum mengenal pasti perkara sebenarnya. Apabila mengetahui hal sebenarnya cemburu pun reda. Tapi, apabila dia ada matlamat baru dia akan meninggalkan kekasih yang sering membuatnya cemburu.
Indeks: xxx


Capricorn
Lelaki Capricorn mempunyai sikap yang pesimistik. Dia merasa rendah diri di dalam kehidupan. Apabila dia berasa cemburu, dia tidak akan tunjukkan pada kekasihnya sebaliknya akan mengeluarkan ketidakpuasan ini pada tempat lain seperti sukan atau di tempat kerja.
Indeks: xxx


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Andainya perempuan mengetahui....

- Lelaki juga boleh menjadi seseorang yang begitu sensitif dan mengambil berat (perihatin).


- Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tidak semestinya cantik. Cukup dengan budi bahasa dan kesopanan yang tinggi. Malah lelaki boleh menyukai wanita yang mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yang boleh dibualkan atau dikongsi bersama.


- Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yang dirasakan oleh seorang wanita.


- Lelaki boleh menerima penolakan dengan baik.


- Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya untuk menambat hati wanita.


- Lelaki memang dilahirkan dengan perasaan yang kuat terhadap wanita. Sebab itu mereka suka melihat wanita, menjeling wanita dan menonton Baywatch! Atau mencuci mata di tepi pantai atau swimming pool.


- Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dengan situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!


- Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.


- Bila lelaki cakap..”Emm..tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.


- Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.


- Kebanyakan lelaki yg nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys! (how true)


- Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.


- Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini…


- Kadang-kadang lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dengan lebih baik.


- Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa…yang lain hanya kawan..


- Bila lelaki tertengok dada wanita dan wanita itu menyedari…maafkan saja. Kebanyakan lelaki tak sengaja….Mereka merasakan kejadian wanita itu begitu indah!


- Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.


- Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…


- Adalah memalukan bagi lelaki jika tak berupaya menolong wanita. Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan. Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Kenapa perempuan mudah menangis...

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”


Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”


“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.


Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengertiĆ¢€¦”


Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”


“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”


Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:


“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.


Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.


“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.


“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.


“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.


“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.


“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?


“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.


“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

C♥I♥N♥T♥A

Cintakan Allah adalah cinta yang tidak pernah luntur dan abadi. Cinta selainnya adalah Cinta yang luntur dan berakhir.


Islam adalah agama yang syumul. Hendaklah kita bangunkan kesyumulannya.
Kesyumulannya di dalam diri tidak samadengan kesyumulan di dalam rumahtangga dan tidak sama kesyumulan di dalam jemaah. Kesyumulan di dalam jemaah tidak sama dengan kesyumulan di dalam negara.

Natijah orang yang berfikir itu ialah merasa kebesaran Tuhan dan terus tunduk pada perintah Allah.


Tanda kita mementingkan diri sendiri
ialah tidak berniat membela fakir miskin
dan orang yang teraniaya.


Alim lisan pandai bercakap, tidak berbakti,
alim hati kurang bercakap, banyak berbakti,
alim lisan dan hati, bercakap dan beramal
sama selari.


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Jika Aku Jatuh Hati...♥♥


Bismillahirrahmanirrahim…Ya Allah…Jika aku jatuh cinta,
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya PadaMu,
Agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu…
Ya Muhaimin…
Jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…
Ya Rabbana…
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hatiku padanya,
Agar tidak berpaling daripada hatiMu…
Ya Rabbul Izzati…
Jika aku rindu,
Rindukanlah aku pada seseorang,
Yang merindui syahid di jalanMu…
Ya Allah…
Jika aku menikmati cinta kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya,
Bermunajat di sepertiga malam terakhirMu…
Ya Allah…
Jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh,
Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepadaMu…
Ya Allah,
Jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu,
Jangan biarkan aku melampaui batas,
Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu…
Amin ya rabbal alamin…


Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

24 ciri orang mencintai kamu ♥♥


Dalam kehidupan, kamu tidak sedar apa yang dilakukan oleh seseorang terhadap diri kamu merupakan satu petanda yang dia mencintai kamu. Dia tidak ingin kamu tahu secara terus daripada mulut dia tetapi dia menunjukkannya melalui perbuatan. Berikut merupakan 24 ciri-ciri yang dilakukan oleh seseorang yang menunjukkan bahawa dia mencintai kamu.
  1. Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
  2. Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak perduli! Baginyayang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
  3. Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
  4. Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
  5. Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘selamat pagi’, ‘selamat hari minggu’, ‘selamat tidur’, ‘take care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS nya, kerana dengan kiriman SMS itu lah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza, bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
  6. Jika kamu menyambut hari jadi dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirim SMS.
  7. Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingat setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakannya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya. dan saat itu, matanya pasti berkaca. kerana saat bersamamu itu tidak boleh berulang selalu.
  8. Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya. Kerana dia menyematkan kata-katamu di hatinya, berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kau musnahkan? Pasti kau lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
  9. Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu, kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu – kesukaan kamu kesukaannya juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tapi akhirnya dia berjaya.
  10. Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk, dia akan sentiasa mengirim SMS atau menelefon untuk bertanya keadaan kamu – kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
  11. Jika kamu mengatakan akan menghadapi ujian, dia akan menanyakan bila ujian itu berlangsung, dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS ‘good luck’ untuk memberi semangat kepada kamu.
  12. Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
  13. Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
  14. Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada di dekat kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya hanya dengan kamu.
  15. Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh.
  16. Dihatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu, pernah dengar ‘jauh dimata, dekat dihati?’
  17. Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih.
  18. Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
  19. Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuat kamu pening kepala. Namun ketika kamu mengatakan tindakannya itu membuat kamu terganggu dia akan minta maaf dan tak akan melakukannya lagi.
  20. Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan mengajarimu dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu. Dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaan mu.
  21. Kalau kamu melihat handphone-nya maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar INBOX-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia kamu kirim berbulan-bulan atau bertahun-tahun yang lalu. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
  22. Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya atau memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu, walaupun hal itu membunuh hatinya.
  23. Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia akan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain, dia sentiasa menunggu kamu.
  24. Orang yang begitu mencintaimu, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui, kerana dia tidak mahu kamu terbeban dengan karenahnya. Saat kau pinta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Tanda Lelaki Sayang


Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.


Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.


Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.


Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.


Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!


Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!


Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..


Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.


Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.


Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!


Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.


Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “you masih sayang i?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.


Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya.. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.


Dan pengorbanan paling besar sekal gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya…. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Thursday, 14 October 2010

Hafazan mood..ngeh..ngeh..

sejuk weiiii tgan aku ase...bukn stkat tgan seluruh bdan huhuhuhu...hafazan pnya psal ar nieeee.....nervous eh.....bnyk rma2 trbang dlm pertku ini huhuhuhu....bertmbh2 nie nervous hehehehe...tkut aku blurrr sat lgi naaaa....org tgah bce sibuk bce kt dpan...aku duk sibuk menaip kat laman nie....nk kurg kn nervous konon hehehhee.....mcm2 ragam dh ade kt bilik kuliah nie...hehehehe....bedebr2 pun ade huhuhuhu...nk chawww dlu lh... nnti lg sye taip ye..heheheh...tk leh pnjg2...pnt jari heheh
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

malas update

helllloooo...helloooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lmenye aku tk update blog nie...kecian u blog...mmuahhh...heheh ♥♥ kers dh jari aku nk menaip kat blog nie..kikikiki...tk de hot story yg leh di kongsi....al maklum lh busy ngan assignment yg betimbun2 mcm gunooongggg weiii....bru ckit taip dh lenguh ase....hahahah...nk cite pe ek kali nie...ooooo pe kate sy nk tulis psal cinta..hehehe...sya skrg rse mcm di lamun cinta cehhhh heheh ♥♥♥...happy ade jgak...al mklum de sorg pemuda bkenan ngan sye...perasan skjap...tpi memg btol...hihihihi...50-50 jga nk accept die nie...tpi mne thu kn di situ terletak kebahagiaan...fuhhhhh..mhal ayat...skrg tgah in progress ar cinta berputik heheheehehe...
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Cinta seorang pemuda.....


Saya suka sangat tengok jari-jemari teman wanita saya, cantik betul.Sungguh!Sampai saya takut nak pengang.bukan takut jari-jemarinya patah, tapi takut nanti jemari-jemari kami tidak boleh saling bantu-membantu di suatu hari yang amat dasyat di hadapan Yang Maha Esa.Saya suka sangat tengok rambutnya. Cantik betul…
sungguh!
Sebab itu saya belikan dia tudung.
Bukanya cemburu orang lain tengok, bukan!
Tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa ditutup macam dalam iklan dot dot dot itu sampai bila-bila…
takut nanti dibakar dek api neraka, di suatu hari yang amat dahsyat di hadapan yang Maha Pencipta!
Saya suka sangat tengok body teman wanita saya…
solid betul.
Sungguh!
Sebab itu saya belikan dia telengkung supaya masa ‘dating dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jaaaaaaauh lebih cantik dan berseri menghadap-Nya.
Saya pun tumpang dapat pahala…
syoknya!
Saya sedih sangat bila tengok teman wanita saya tidak tidur, tidak makan sebab rindukan saya.
Saya pun macam itu juga.
Si dia tanya, ‘Apa ubatnya, bang?’
saya pun bagi dia al-Quran sebagai penenang jiwa…
semoga dia cintakan-Nya lebih daripada saya.
Saya sedih tengok dia selalu pesan macam-macam;
“Makan, minum, jaga diri, pandu kereta elok-elok…nanti awak sakit saya juga yang susah hati…bla bla bla bla.”
Tapi bila tengok wayang sama-sama, terlepas Asar dan Maghrib begitu sahaja, dia tidak kata apa pun.
Aduuuuh…
berdosanya saya!
Saya memang sayang sangat pada dia.
Saya mahu jumpa dia, bersama dia, cinta secinta-cintanya.
Cinta yang abadi di dunia dan berkasih sayang di akhirat, ber‘dating’di syurga kerana di situlah tempat yang kekal selama-lamanya.
Doakan kami saling ingat-mengingati, insaf-menginsafi.Ya Allah, ampunkanlah kami…semoga kami dapat kekal bersama selama-lamanya, di syurga nanti. Amin…
 

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Saturday, 4 September 2010

aku keliruuu

aku nk pilih sape erk jdi bakal teman hidup aku....Ya Allah berikan lah petunjuk....
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Sunday, 15 August 2010

tension!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tension aku mcm nie......tk de decision ......ckp jak bnyk....cubalah ambik yg simple je.....nie bnyk sgt keraguan.....nk yg nie lh nk yg tu lah....buat je lh meeting hbis hbisan besok smpi mlm pun tk pe..dhulu kan je lh dulu assignment.... tk yah lh nk sibuk dgn hal lain...diri sendri jg yg nk busy kan diri tu...bukn tk boleh tgl pun..sape surh busy kan diri sgt...piiiiii lah belahhhhhh....follow je ape yg ade dlm kpla dorg nie....skit je kple fkir.....tk nk complicated tp sendri yg buat jdi complicated....sadisss sadisssss
Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Thursday, 12 August 2010

sweet

ku minta pada ALLAH,
setangkai bunga segar
ia berikan kaktus yang berduri..
ku minta pula kupu-kupu
ia berikan ulat..
ku sungguh kecewa dan bersedih..
namun tak lama kemudian...
kaktus itu berbunga indah sekali..
dan ulat itu menjadi kupu-kupu yang sangat cantik.....

kadang-kadang ALLAH sembunyikan matahari,
DIA datangkan hujan petir & kilat...
kita bersedih dan tertanya-tanya,
ke mana menghilangnya matahari..
rupa-rupanya,
ALLAH nak hadiahkan kita
pelangi yang sungguh indah.....

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Madah- madah Terhimpun

*******************************************************
~adakalanya
dalam hidup ini 
kita perlu menangis

agar kita sedarhidup ini bukan hanya untuk
bergembira & berketawa....

dan
adakalanya
 kita perlu ketawa 
agar kita tahu menghargai
 
nilai setitis air mata...
kalau kita tidak merasa kesulitan hari ini
kita tidak akan rasai kemanisan kemudian hari....~


*******************************************************
sesekali kita perlu DERITA
untuk mengenal erti BAHAGIA...
sesekali kita perlu KECEWA
untuk kita kenal erti KEJAYAAN...
sesekali kita perlu MENANGIS
untuk kita syukuri NIKMAT yang diberi...
sesekali kita perlu TERHIRIS
untuk kita kenal DIRI SENDIRI...

******************************************************
dalam jauh sebuah perjalanan,
ALLAH amanahkan sebuah perjuangan..
terimalah dengan kekuatan...
terkadang sakit yang mendatang..
terkadang teman tak sehaluan..
terkadang cemerlang tak kesampaian..
namun..
kita perlu gah di sisi ALLAH
untuk meneruskan perjuangan..
*******************************************************

apabila aku kesepian
hiburlah aku dengan suaramu...
apabila aku sakit
ubati aku dengan rasa kasih sayangmu..
apabila aku mati,
jangan mandikan aku dengan air matamu..
apabila aku terkubur,
kuburkan aku dihatimu...
bila aku tersesat,
selamatkanlah aku dengan doamu..

**********************************************************

hidup ini susah untuk diduga..
kadang-kadang kita rasa
dekat sangat dengan seseorang..
tapi sebenarnya jauh....
walaupun kita dapat capai & genggam tangannya,
tapi belum tentu hati dia dapat kita selami..
mungkin kadang-kadang
kita dapat tengok dia ketawa..
tapi kita tak tahu
apa di sebalik senyumannya...
bila dia menangis,
kita ingat kehadiran kita dapat memujuknya..
walhal kehadiran kita langsung tidak dihargai...
rencah dunia...
kita tidak tahu siapa kawan siapa lawan..
sehinggalah sampai masa kita jatuh..
adakah tangan itu menghulurkan bantuan ??
atau
kita ditinggalkan.....???

************************************************************

mengenali seseorang itu
kadangkala membuat kita ketawa...
mengenali seseorang itu
kadang-kadang membuat kita mengalir air mata...
sesungguhnya...
mengenali seseorang itu
mampu memberi kita sejuta rasa...
marah , sedih, gembira, sayang & rindu...
tapi sedarkah kita ??
mengenali seseorang itu
adalah satu anugerah
biarpun hadir nya cuma seketika....


***********************************************************
dalam hidup kita,
TUHAN akan bagi kita peluang
untuk kita berjumpa
dengan orang yang betul-betul kita sayang...
tapi hanya sekali....
sekiranya kita leka
kita akan kehilangannya buat selamanya....
tapi kita tak pernah tahu siapa orangnya
jika kita sendiri tak pernah sedar
dan tak pernah cuba untuk menghargai kehadirannya...
mungkin setelah segalanya berlalu
baru kita mula sedar
dan mungkin
kita tak berpeluang untuk memilikinya
untuk selamanya..
..

***********************************************************


kadang-kadang kita tak sedar
orang yang kita tak peduli
sayang sangat kat kita..
kadang-kadang kita tak sedar,
kita terlampau sayang kat orang,
sedangkan dia selalu sakitkan hati kita..

 
 



Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Wednesday, 11 August 2010

Bila kita sayang seseorang itu..


Bile kite syg org tu 
Kita tunggu dia lame pun xpe 
Tp bile dia tunggu kite??? dia marah2 
Hati kate ala, adatlah ada yang menunggu n ditunggu 

Bile kite syg org tu 
Kite x tdo pun xpe layan dia yg tgh bosan, 
Tp biler kite bosan Ada dia layan kite? 
Hati kate xpe dia busy kot 

Bile kite syg org tu 
Kita gaduh ngan dia, kita diam je 
Tp dia heboh 1 dunia 
Hati kate xpe, dia tension tu 

Bile kite syg org tu 
Kita kol nak ckp ngan dia 
Tp dia bg phone kat org lain atau matikan 
Bile jd cam tu, xpe 
Hati kata, xpe, layan je, kwn dia, kwn kite jgk 

Bile kite syg org tu 
Kita bercerita dgn dia, cite ngan tunggul lg baik 
Tp bile dia bercerita ngan kita 
Kita dgr, sepatah2 kite kena ingat...klu x ingat kita yang kena marah 
Hati kata xpe syg katakan… 

Bile kite syg org tu 
Kita n dia lapar 
Tp kite bg sume roti kita kat dia 
hati kata, ala jagalah hati dia, sian dia…. 

Bile kite syg org tu 
Kite sanggup bg dia rest bile dia letih, 
Tp bile kita letih, dia suruh jugak kite 
layan dia bila dia bosan 
Adil ker? Hati kata, ala bukan selalu pun.. 

Bile kite syg org tu 
Kita jadi cam org gile dengar dia sakit, 
Tp bile kita sakit, 
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan 
hari kesakitan kita, 
Hati kata, ala xpe, x kan dia nak 
berkepit ngan kita 24 jam 

Bile kite syg org tu 
Kita x pernah pentingkan diri sndri 
Tp dia hipokrit tahap ngaban 
Hati kata xpe, dia mmg cam tu kenalah terima.. 

Bile kite syg org tu 
Kite syg nk tinggalkan dia selama2nya 
Tp dia x tahu kite berdpn dgn maut, 
Walapun kite sakit, dia kata kat kite, 
sakit bese2 je, jgn nk mengarut 
Hati kata, camnelah dia bile kite x de, 
mesti dia hepi 

Biler kite syg org tu 
Kite x sanggup tengok dia derita 
Tp dia x pernah hargai diri kite, 
Hati kata, tau x betapa kita sygkan dia???? 

Bile kite syg org tu 
Kite sanggup tinggalkan dia selama2nya untuk dia bahagia
Tp adakah dia tahu pengorbanan kite?? 
Hati kata, xpe, janji dia bahagia 

Dan…… 
Biler kite dh tinggalkan dia selama2nya 
Dia dtg ziarah pusara kite 
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mengata kite 
Dia mintak maaf sebab pernah buat kite tunggu dia 
Dia mintak maaf sebab pernah paksa kita layan dia time bosan 
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dunia salah kite 
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukan kol kite 
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kite 
Dia mintak maaf sebab pernah buat kite kelaparn sbb dia
Dia mintak maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kite 
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan sakit kite 
Dia mintak maaf sebab pernah pentingkn diri dia sendiri 
Dia mintak maaf sebab x pernah tgk penderitaan kite 

Biler kite syg org tu.............

Thanks Sudi Jenguk Cni ^_^ Sharing is Caring

Owner By DearyAinn